V.V. DE MEEUWEN
Aanvang: 12:30
Waar: Zuidersportpark

Terneuzense boys 2- De Meeuwen 2 Zoutelande, 26 februari 2024

Twee weken na de schitterende overwinning op RSC 2 mochten we vandaag weer eens de (kunst)wei in.

Om de vereniging niet te veel op kosten te jagen is besloten deze wedstrijd op een tolvrije tunnel dag te laten spelen. Met veel goede moed vertrokken we om 10:30 uur in colonne richting Terneuzense-boys.
In de knusse kleedkamer presenteert trainer Martin het wedstrijdplan van vandaag. Door zijn jarenlange ervaring als Zeeuws Vlaming weet hij precies hoe we de tegenstander van vandaag moeten gaan verslaan. Dit zal deze week helaas wel moeten zonder een aantal afwezige spelers;
Ramon (hoogtestage), Ruben (marathon voorbereidingen in Kenia), Chiel (cruise vakantie), Sammy (moe van 10 minuten meeuwen 1) en een aantal geblesseerde spelers: Florian, Max & Thijs.

De opstelling

is als volgt:
Milan op doel.
Achterin: Koen, Sjoerd, Jur & Leon.
Middenveld: Ronnie B, Wouter & Boy.
Voorin: Nino, Adrie en Timo.
De bank werd warm gehouden door: Jeffrey en Sven.

Na het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Van Belzen zet Meeuwen 2 veel druk naar voren en probeert hiermee foutjes af te dwingen bij de tegenstander. Al na 3 minuten valt er een voorzet van rechts tussen de verdediging en de keeper, die allebei ‘’JIJ’’ roepen. Nino zag dit natuurlijk al lang aankomen en waar hij zulke ballen normaal de Schelde in schiet, blijft hij dit keer kalm en maakt zo de 0-1. Ik voorspel dat dit hem wel eens een basisplaats bij De Meeuwen 1 zou kunnen opleveren volgende week!

Ronaldo en Adrie aan de bal

Na de openingstreffer zakt Meeuwen 2 weer iets verder in, wat ook meteen een aantal kansen en ook een goal voor Terneuzense-boys oplevert 1-1. Tijd om weer druk te gaan zetten en op zoek te gaan naar de voorsprong.
Na ongeveer 30 minuten krijgt Meeuwen 2 een corner vanaf rechts. Onze eigen Ronaldo (Jur Brasser) torent boven de rest uit en kopt de bal kiezelhard met zijn achterhoofd tegen de touwen 1-2.
Terneuzense-boys probeer hierna weer de gelijkmaker te forceren maar komt niet verder dan afstandsschoten die Milan kan vangen of op de paal kan kijken.
Net voor rust komt daar in een counter zelfs de 1-3 voor de stoere kerels. Adrie trekt vanaf links naar binnen waar iedereen denkt dat hij de bal rechts aan Wouter gaat geven, schiet hij zelf keihard in de korte hoek 1-3. Wat een weelde en we gaan lekker om een bakje thee in de kleedkamer.

Niet meer weggeven

Nadat in de rust is aangegeven dat we dit toch echt niet meer mogen weggeven, maar dat de buit zeker nog niet binnen is … betreden we het speelveld weer.
Over deze 2e helft is niet positiefs te melden dus hier gaan we maar weinig woorden aan vuil maken.
Eindstand 6-3.

Volgende week staat Yerseke 2 op het programma op sportpark D’n Hooghe hilt.
Ik denk dat er bovenaan het bord in de bespreking staat dat een wedstrijd 2x 45 minuten duurt en dat je na een bakje thee net zo scherp de kleedkamer uit moet komen als aan het begin.

Hup Meeuwen 2 stoere kerels!

Doelpunten

1. Nino